Directorul general al Companiei de Apă Arieş, Alexandru Sabău, a prezentat, în faţa Consiliului local din Câmpia Turzii, care este, la nivelul municipiului, stadiul proiectului derulat de compania pe care o reprezintă. Astfel, Alexandru Sabău a oferit nişte cifre a căror menire era să le ofere consilierilor locali o imagine asupra avansării proiectului.
Astfel, la momentul prezentării informării, pentru reţelele de canalizare menajeră era planificată o realizare de 30%, realizarea efectivă fiind de 60%. Cât priveşte reabilitarea reţelelor de distribuţie apă potabilă realizarea era de 22,5% faţă de o planificare de 22%, iar în cazul reabilitării reţelelor de canalizare menajeră, faţă de o planificare de 15%, realizarea era de 42%.
Atât în cazul reabilitării şi extinderii staţiei de epurare, cât şi în cazul reabilitării staţiei de tratare, situaţia era, procentual, sub cea planificată. Dacă în cazul staţiei de epurare realizarea era de 11,67% faţă de o planificare de 15%, în cazul staţiei de tratare, faţă de planificarea de 35%, realizarea era de doar 10%.
Dintr-o altă perspectivă – cea „pe kilometri de reţea” – extinderea reţelelor de distribuţie apă potabilă se ridică la o lungime totală de 2,32 km, la momentul de faţă lucrările realizate însumând 2,08 km. Lungimea totală a reţelelor de canalizare menajeră este de 3,94 km, realizate fiind 1,9 km.
Pentru a explica şi întârzierile din proiect, Alexandru Sabău s-a referit atât la staţia de epurare, cât şi la staţia de tratare. „Vizavi de reabilitarea şi extinderea staţiei de epurare, întârzierea în cele circa 3,5-4 procente se datorează, în principal, problemelor ivite în urma proiectării şi discuţiilor ulterioare vizavi de proiectul la staţia de epurare. Discuţiile au fost între constructor, între team leader – în speţă Dondi Construzioni – şi constructor – respectiv firma ACSA din cadrul CUA, din Câmpia Turzii”.
Referitor la staţia de tratare, directorul general al Companiei de Apă Arieş spunea: „Vizavi de reabilitarea staţiei de tratare, unde procentul de întârziere este mai însemnat, o datorăm, în principal, faptului că, după cum ştiţi, în iunie au avut loc inundaţiile care nu au ocolit nici judeţul Cluj şi nici zona Hăşdate. Mai multe viituri au distrus calea de acces spre staţia Hăşdate şi în acest moment suntem în imposibilitatea de a continua lucrările acolo. Le continuăm în aval şi până la sfârşitul anului sperăm să recuperăm întârzierile, în principal şi datorită intervenţiilor pe care le-am făcut la Prefectură, la Consiliul Judeţean – şi aici aş dori să mulţumesc pe această cale domnului primar, domnului viceprimar, consilierilor judeţeni care au prezentat în cadrul Consiliului Judeţean solicitările noastre de a ajuta financiar acest demers”. În completare, Alexandru Sabău a amintit şi de un studiu de fezabilitate privind staţia Hăşdate: „avem un deviz tehnic general în cadrul studiului cu o valoare estimativă de peste 1,9 milioane de lei. Deci suma la care se ridică lucrările, în bani vechi, este de aproximativ 19,54 de miliarde”.
(Ziarul 21, Marian Oprea, 21 august 2010)