Prețuri mai mici la apă și canalizare-epurare începând cu 1 ianuarie 2016
Prețurile serviciilor la apa potabilă și canalizare-epurare s-au micșorat, începând cu 1 ianuarie 2016, ca urmare a aplicării noii cote de TVA prevăzute în Codul Fiscal, modificat prin OUG nr. 50/27.10.2015, de la 24% la 9% pentru apa potabilă, respectiv la 20% pentru serviciile de canalizare-epurare.
Servicii publice furnizate de SC COMPANIA DE APA ARIEȘ S.A pentru întreaga arie de operare | 1 Ianuarie 2016 | |
Tarif | Cota TVA | |
Apă potabilă | 3,16/mc | 9% |
Canalizare – epurare | 3,02/mc | 20% |
,,Scăderea TVA la apa potabilă este rezultatul unui demers de lungă durată pe care l-am întreprins încă din luna aprilie a anului trecut alături de reprezentanții Asociației Române a Apei și ai sindicatelor, măsura reducerii TVA la 9% pentru apa potabilă fiind o necesitate și o măsura menită să genereze o scădere tarifelor, beneficii și efecte pozitive pentru toți consumatorii.
Având în vedere importanța apei potabile, așa cum este definită în Legea 458/2002, ca aliment esențial necesar pregătirii celorlalte alimente, cât și importanța asigurării accesibilității cetățenilor la consumul de apă potabilă, am solicitat reducerea cotei de TVA la 9%, măsură care va asigura: o abordare uniformă în ceea ce privește facilitățile fiscale pentru produsele alimentare; stimularea consumului de apă potabilă din sistem public, ceea ce asigură creșterea gradului de siguranță a sănătății publice generale; o creștere a gradului de suportabilitate a populației cu venituri foarte mici să poată consuma apa potabilă din sistem public care îndeplinește condițiile de calitate, mai ales pentru populația din mediul rural acolo unde se vor realiza majoritatea investițiilor prin POIM 2014-2020; sustenabilitatea sectorului apei în vederea atingerii obiectivelor asumate de România prin Tratatul de Aderare, respectiv asigurarea accesului la apa potabilă pentru toți consumatorii.
În calitate de director general al Companiei de Apă Arieș Turda îi asigur pe toți cetățenii din arealul deservit de respectul, grija și eforturile noastre continue de a le oferi servicii de cea mai bună calitate.’’ Cristian Octavian Matei.