Compania de Apă ARIEȘ se vede obligată să furnizeze informații detaliate vis-a-vis cu avaria din data de 12 august, avarie sesizată de către un consumator de pe strada Câmpiei în ziarul local TurdaNews:
- La sesizarea clientului referitoare la întreruperea furnizării apei potabile pe strada Câmpiei nr. 17B, 17C, 19 și 19A, răspundem astfel: întreruperea apei s-a produs din cauza unei avarii la rețeaua de distribuție a apei potabile, nu a lucrărilor de montare contoare cu citire la distanță (Lucrări executate de către firma Elsaco Botoșani). Consumatorul a transmis reclamația la dispeceratul CAA din Turda. Aceasta a fost preluată de către dispecerul de serviciu și transmisă echipei de intervenție din teren. Aceștia s-au deplasat pe strada Câmpiei, imediat după ce au rezolvat o altă avarie la care se aflau în acel momentul și care fusese produsă anterior celei de pe strada Câmpiei. Avaria la rețeaua de alimentare cu apă potabilă s-a produs doar la branșamentul de la adresa strada Câmpiei nr. 17C, în acest timp celelalte imobile menționate anterior beneficiind de apă potabilă.
Conform Contractului de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apă și canalizare, cap. III, art. 6.18 și 6.19, CAA a procedat conform temeiul legal specificat în contract „ să limiteze sau să întrerupă serviciul de alimentare cu apă, dar nu mai mult de 24 de ore […] pentru prevenirea, limitarea extinderii sau remedierea avariilor în sistemul de alimentare cu apă.”. Fiind o spărtură accidentală, neplanificată, aceasta nu a putut fi anunțată anterior producerii ei. În data de 12 august, CAA a intervenit pe strada Câmpiei, pentru a lua măsurile impuse de situație pentru reducerea pierderilor, iar în momentul de față, echipele CAA au remediat problema.
- Referitor la întrebarea „ …de ce trebuie să se întrerupă apa într-un cartier întreg schimbarea unor contoare de branșament”, răspunsul CAA este: lucrările de montare a contoarelor cu citire de la distanță, ce le înlocuiesc pe cele actuale, presupun și înlocuirea robinetului situat în amonte de contorul de branșament, motiv pentru care este obligatorie și necesară întreruperea furnizării apei, pentru a face posibilă înlocuirea întregului ansamblu. Echipele de la ELSACO Botoșani, firma contractantă care execută lucrări de montare a contoarelor cu citire la distanță ( aceste lucrări fac parte din proiectul pe fonduri UE) au planificate în așa fel echipele de muncitori, încât se inlocuiesc zilnic aproximativ 300 de contoare, fiind necesară întreruperea apei potabile la un numări restrâns de consumatori. Aceste lucrări sunt planificate și întreruperile de apă potabilă sunt anunțate cu 48 de ore înainte, în mass media, site-ul propriu, rețelele de socializare (pagina de facebook, google plus și twitter) și anunțuri distribuite la fiecare consumator în parte cu 24 ore înainte, pentru a-și face provizii de apă din timp, pe perioada întreruperii ( perioadă care durează maxim: 13 ore/zi). Toate aceste detalii, condiții și termene au fost aduse la cunoștința cetățenilor printr-o conferință de presă, comunicate în mass media locală și județeană, dar și pe site-ul CAA și rețelele de socializare amintite mai sus ( conform Contractului de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apă și canalizare, art. 7.8)
- Lucrările de înlocuire a apometrelor în întreg arealul deservit de CAA, fac parte din proiectul pe fonduri nerambursabile, „Investiții și dotări pentru îmbunătățirea capacității de operare a Companiei de Apă ARIEȘ Turda”, în care s-au realizat economii. În urma demersurilor CAA, acești 6 milioane de euro au rămas în comunitate. Scopul derulării proiectului este îmbunătățirea serviciilor oferite de companie. Fiind un proiect pe fonduri europene, trebuie respectate cu strictețe condițiile contractului de finanțare, termenele de derulare a lucrărilor și perioada de desfășurare ( iunie – decembrie 2015). Orice fel de întârziere sau abatere de la condițiile impuse de UE, duc implicit la declararea proiectului ca fiind neeligibil și la returnarea sumei alocate acestuia.
- Atașăm Contractul de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apă și canalizare și modelul de anunț, distribuit de echipele CAA la fiecare consumator, înainte cu 24 de ore de a se produce întreruperea furnizării apei potabile.