Având în vedere situaţiile recente în care mai multe Asociaţii de Proprietari, au înregistrat restanţe la plata facturilor de utilităţi (apă, canal) datorită gestionării frauduloase a fondurilor băneşti de către administrator, Compania de Apă Arieş S.A. vă aduce la cunoştinţă următoarele:
Asociaţia de Proprietari este reprezentată în derularea contractelor de către preşedintele ales al asociaţiei (conform art.31 din Legea nr.230/2007). Totodată un rol important în efectuarea formalităţilor necesare în angajarea contractelor cu furnizorii/prestatorii de servicii, în derularea şi urmărirea acestor contracte îl deţine administratorul asociaţiei (art.22, alin (5), litera c din Normele de aplicare a Legii 230/2007).
În vederea evitării situaţiilor în care asociaţia este fraudată de către administrator, toţi proprietarii trebuie să se implice şi să facă demersurile necesare pentru aplicarea întocmai a legii care prevede:
1. Administratorul are atribuţii în gestionarea bunurilor material şi a fondurilor băneşti, iar organele de conducere şi control, în speţă preşedintele şi comisia de cenzori au obligaţia de a verifica periodic (lunar) legalitatea actelor şi documentelor întocmite de administrator, precum şi gestiunea financiar contabilă a asociaţiei.
2. Toţi proprietarii din cadrul asociaţiei au dreptul să cunoască toate aspectele ce ţin de activitatea asociaţiei şi au acces la orice document al acesteia (art.10 din Legea 210/2007). În baza acestei norme legale, fiecare proprietar are dreptul de a cere informaţii administratorului cu privire la modul de îndeplinire a atribuţiilor acestuia.
Pentru a preîntâmpina situaţiile întâlnite la unele asociaţii de proprietari din Turda, asociaţii care au fost pagubite datorita activitatiilor frauduloase a administratorilor, Compania de Apă Arieş S.A. recomandă tuturor asociaţiilor de proprietari respectarea prevederilor art. 21 din Legea 210/2007:
“La adunarea generală de constituire a asociaţiei de proprietari, proprietarii vor alege dintre cei prezenţi un comitet executiv, format din preşedintele asociaţiei de proprietari şi un cenzor sau o comisie de cenzori, şi vor hotărî numărul membrilor acestora şi durata mandatelor lor. Dacă dintre membrii asociaţiei de proprietari nu se poate alege un cenzor sau comisia de cenzori, atunci adunarea generală a proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari va mandata comitetul executiv pentru angajarea unui cenzor din afara asociaţiei de proprietari, persoană fizică ori juridică de specialitate, pe bază de contract sau convenţie de prestări de servicii. “
De asemenea pentru a evita situaţia prezentată mai sus, recomandăm asociaţiilor de proprietari să comunice prin adresă scrisă depusă la sediul companiei, persoanele de contact din cadrul fiecărei asociaţii.
Director General, Cristian Octavian Matei